Ahoj,
tak dnes je na pořadu kecací středa, a jak nadpis napovídá, ráda bych se dnes zaobírala stránkou goodreads, se kterou bych vás dále v krátkosti seznámila.

print-screen mého profilu :-)

O čem že stránka je?
Především je důležité říct, že stránka je v angličtině. Na webu se nachází široká databáze knih a autorů. Pro milovníky čtení hotový ráj. Do poliček a listů si přidáváte knížky. Ty, které právě čtete. Ty, které máte v plánu přečíst. Ty, které jste přečetli. Je možné knížky také hodnotit určitým počtem hvězdiček. Ty nejlépe ohodnocené se vám zobrazí jako favorites.
Další funkce je přidávání citovaných pasáží (quotes), komentářů, skupin, recenzí...

Jak získám účet?
Jednoduše. V dnešní době je možné se zaregistrovat skrz facebook, twitter, gmail... takzvaně spárovat :-)
Druhá možnost je klasická registrace.

Navíc každý rok si můžete vypsat vlastní challenge, která spočívá v počtu přečtených knížek. Vloni jsem jich měla naplánovaných 30 (cca o 6 se mi to nepodařilo splnit, především díky odborné četbě) ... Letos jsem si dala za cíl přečíst 20 knížek.

Závěrem mé dojmy.
S účtem jsem velmi spokojená. Pravděpodobně si nevzpomenu na veškeré knížky, které jsem přečetla (což mě mrzí). Každopádně jsem tam objevila skvělé lidi a novou inspiraci k četbě!

Nyní otázky na vás, aneb můj malý průzkum: Máte účet na GR.com? Jste již uživatel GR? Přemýšlíte o založení účtu?